2009. jún. 21.

Apák Napja



Minden évben június 3. vasárnapja az apáké. Azoké, akik sokszor a családból szinte már kiszakadva güriznek értünk, akik biztonságot, egzisztenciát teremtenek nekünk, akiket gyerekeink - mégha oly keveset is lehetnek vele- rajongásig szeretnek. És mi is. :)

A múlt század elején lett ez a nap az ő ünnepük, de Magyarországon még mindig méltatlanul mellőzik. Pedig a modern apák, akik velünk vannak a szülésnél, pelenkáznak, ha kell (nálunk max., ha muszáj.. :D), esti mesét mondanak, picik mellé bújnak, igazán megérdemlik ezt a kis kiemelt figyelmet.

Az én párom peches, mert neki a szülinapja is most van, így csak egy tortát kap.. :D De még máshol sem késő Apa kedvenc sütijét összeütni délutánra.. :)
Szömörce mutatta pár hónapja ezt a verset, azóta sem tudom úgy elolvasni, hogy ne hatódnék meg rajta.. Sára ehhez rajzolta a képeslapját, címe: Apa bálba visz


Szép Apák napi vasárnapot mindenkinek!!

Bartos Erika: Apához



Mikor leszek én is felnőtt?

Mondd el nekem, Apa!

Nem vagyok még iskolás,

De nem is vagyok baba!



Mondd el nekem, milyen érzés

Apukának lenni?

Szeretsz-e, mondd, korán reggel

Dolgozóba menni?



Jó érzés-e hazaérni,

Megölelni engem?

Látod-e, hogy egész kicsit

Ma is nagyobb lettem:


Jó érzés-e betakarni,

Puszit adni este?

Maradj itt az ágyam mellett,

Kérlek, ne menj messze!



Rajzoltam egy képet Neked,

Te vagy rajta, nézd meg!

Én vagyok a kisgyerek és

Kézen foglak Téged!



Örülsz neki? Vigyázol rá?

Mi vagyunk a képen!

Én vagyok az Apukámmal,

Ketten, kéz a kézben!

5 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó ez a vers! El is mentem magamnak! Nálunk az oviban is megrendezik az apák napját, idén május 25-ére esett. Egyébként itt Ivó napjához kötik, ami május 19-én van. Eszméletlen jó bulit csináltak, készülök egy fényképalbumot alkotni belőle. Ha elkészül, közzéteszem! :))

    VálaszTörlés
  2. Én is mindig meghatódom ettől a verstől.

    VálaszTörlés
  3. Wattacukor, szívesen megnézném.. szerintem igenis fontos, hogy a lényeges dolgoknak ünnepet szenteljünk. Az apák sok szempontból a család perifériájára szorultak, ez is jó alkalom rá, hogy egy kicsit visszarángassuk őket.. (Meg mindegyik ünnep, mikor együtt van a család.)

    Szömörce, nem csak mi, gyengébbik nem.. :) Tegnap, mikor Sára cérnácska hangon elpityegte Apának a versikét, bizony az ünnepelt is elmorzsolt egy könnycseppet a szeme sarkában.. :D

    VálaszTörlés
  4. hat igen. amerikaban pont ugyanolyan (ez ez szo szerint ertendo) unnep, mint az anyaknapja. engem mindig zavar a nokben az a kettosseg, hogy kovetelik a jogokat, de kozben valahogy a kotelesseg elfelejtodik. szerintem is ma egy apa szerepe annyira mas, tobb, osszetettebb mint valaha volt
    en ezert nem szeretem, mikor a valentin napot szidjak az anyaknapjat meg ha valaki el meri hagyni, akkor annak vege. pedig semmivel sem magyarabb unnep.
    mi kint a valentin napot is `unnepeltuk`, a gyerekek csinaltak egymasnak kartyakat;-) es egyszeruen csak megszeretgettek egymast.

    VálaszTörlés
  5. Nálunk anyák napján figyeltek az óvónénik apákra is. Ezt a verset kapták szóban és írásban valamint egy stílszerű rajzot apáról és lányáról. Nálunk már keretezés alatt, apa annyira meghatódott :-))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails