2009. nov. 22.

Sára költészete..

Amikor először megkérdezték a kiscsoportosomat, mi szeretne lenni, ha nagy lesz, tanácstalanul nézett ránk... (Idővel majd megszokja a kérdést, kb. 35 éves koráig jópárszor fel fogják még tenni neki.. :D) Hogy kisegítsem, elkezdtem felsorolni a foglalkozásokat (óvónő, fodrász, varrónő, orvos, tudós, boltosnéni.. stb..) Nos, türelmesen várt, míg soroltam, az orvosnál már vett egy mély levegőt, hogy közbevágjon, aztán meggondoltam magát.. Mikor odaértem, hogy meseíró, rögtön felkiáltott : "Igen, az leszek! " - azóta bárki kérdezi, kapásból azt válaszolja, ő könyvíró lesz..

Ha így halad tovább, lehet is belőle valami, mert magában játszogatva, sokszor verselget.

Leutóbbi gyöngyszemei:

Sárosan és vizesen,
Megyek haza vizeten.
Köntösben és záporozva,
Sétálgatok tántorogva..

És egy mélyebb tartalmú:

Apám, anyám sírja mellett
Poroszkálok csendesen...

(Oks, ez nem túl hízelgő, múltkor egy "anyám sincsen, apám sincsen" kezdetűt hangolgatott-énekelgetett magában... Ismerős téma?- az Isten és haza majd biztosan később jön... :D Vagy vigyem inkább pszichomókushoz? :DD (Szó sincs róla..)

10 megjegyzés:

  1. en ugyan nem latom most a babat, de egy ilyet mindig szerettem volna:-)

    VálaszTörlés
  2. De nem rossz helyre írtál? :D Most már látható... (Persze Neked már van egy, de mindjárt be is írom, hogy.. nah, szóval írok még egy kicsit a posthoz.... :D)

    VálaszTörlés
  3. na ezt az elozohoz szantam, es kozben mar latom is a kepet, ide meg, hogy Sara edes es jo a vers:-) annyira izgat, hogy mi jar vajon ilyenkor a fejukben.
    Barni elso `verse ugy 2,5 evesen: Cudar vilag, cudar vilag.
    mama mama.....;-) (a cumijat kereste)

    VálaszTörlés
  4. nekem nincs meg:-( csak szeretnek:-)

    VálaszTörlés
  5. Én ezt most úgy értelmezem (mély bűntudattól mardosva), hogy szeretnéd, ha már végre meglenne.. :PP

    VálaszTörlés
  6. Váó (lehet wow is :P), micsoda vers! :)))
    Itt is köszönöm neked ( a kreás blogomon is írtam), hogy az én cumómat is beválogattad a szemezgetőbe a Meskán. :) Jó volt látni.

    VálaszTörlés
  7. Ez jó.Minket is kérdezgetnek ilyen téren.S mig Réka ovis volt folyton azt válaszolta,hogy királylány lesz.Aztán mikor a kindergartenbe került megvilágosodott, hogy arról már lekésett. Egy nap azzal jött haza hogy mivel rájött hogy királylány nem lehet, tanitó néni lesz.Aztán mikor elkezdtünk a mesékhez rajzolgatni kérdezte hogy van-e olyan foglakozás hogy mese rajzoló,mert ő inkább azt szeretne lenni.Úgyhogy most egy jó ideje már mese illusztrátor akar lenni.

    VálaszTörlés
  8. Ez a költős dolog nálunk is nagyon megy, csk csodálkozom, mennyire ritmikusan fűzi egymás mellé a látszólag össze nem illő dolgokat. De ha jobban utánamegyek, az egész egy nagy intertextualitás, benne van minden, amit a költés előtti napokban hallott, látott, tanult. Szerintem új költőnemzedék van születőben :D

    VálaszTörlés
  9. buntudatod ne legyen (csak mert lassitja a munkat;-D) de persze, hogy szeretnem:-)
    es tudod cserebe csinalok neked, amit csak kersz;-D

    VálaszTörlés
  10. Anna Sára lírai pályafutása először a költésben, majd később a versek azonnali megzenésítésében teljesedett ki. Most már Boldizsár is komoly repertoárt tudhat magáénak.
    Anna állatnyugtató és kristályárus lesz. Ha visszaszólnak a felnőttek: "Igen? Állatorvos?!" Akkor ő:"Neeem-! Állatnyugtató, aki az állatok lelkére vigyáz, hogy ne féljenek, ha baj van!"
    Azért ez is értelmezésre vár:-))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails