2009. dec. 18.

Elfogyott a ragasztófátyol? Kérj apától egy csokor virágot!! :D

Aki már egy kicsit is ismer, tudja, hogy adj uram, de most mindjárt, típus vagyok. Tegnap nagyon akartam applikálni, de sehol nem találtam a ragasztófátylamat.. A rendkívül rendetlen varróasztalomon viszont ott hányódott még egy darab dekorvetex, ami arra várt, hogy angyalszárnnyá lényegüljön. Ezt az anyagot a virágárusok szokták használni csokrok kötésénél. Tudjátok, az a csomagoló, ami úgy néz ki, mit egy elvékonyodott mosogatórongy.. :D

Korábban is használtam már ezt az anyagot tündérszárnyként, több réteget összefogva és tűzve, illetve nyáron kipróbáltuk Sárával a rétegek összevasalásából készült matériát is.. (amit fotókkal is jól dokumentáltam, és feljegyzéseket is írtam hozzá, csak aztán valahogy post nem született belőle.. :D)

Mivel már tudom, hogy működik a vasaló alatt és azt is észrevettem, hogy nagyon hasonlít a textúrája a ragasztófátyolhoz (csak vastagabb kissé), tettem egy próbát: egy sütőpapírra felrajzoltam a kívánt formát, majd négyszög formában körbevágtam, Ugyanekkora darabot vágtam ki a vetexből és a textilből is, majd ugyanebben a sorrendben egymásra fektettem őket, és 2-es fokozaton 2x5 mp-ig a textilen tartva a vasalót, összeolvasztottam őket (Vagy addig, míg egyek nem lesznek.) Egy picit meggörbül a három rétegű lap így, de ettől nem kell megijedni, mert a papír lehúzása után ez megszűnik. A papír eltávolítása előtt kivágjuk a formát. A papírt úgy kell lehúzni, mint egy matricát: ha nem akar jönni, kicsit meg lehet törni az egyik saroknál.. Aztán a ragasztós textilt az alapra tesszük és forró vasalóval (ha bírja, mehet max-on is) ráolvasztjuk. Mozgatás nélkül pár mp-ig rajta kell hagynia vasalót. Aztán már lehet is tűzni!!! :D

A módszer előnye, hogy egy figurát egy az egyben át lehet másolni a papírra vele, nem kell figyelni a tükrözésre sem, mert ha a rajz ceruzás oldalát tesszük a vetex felőli oldalra, a megfelelő irányba néz majd az alak.

Mivel ez a vetex talán vastagabb a fátyolnál, lehet, hogy vékonyabb anyagokhoz túl durva lenne.. én egy vastag lenvászonra vasaltam, ahhoz tökéletes. Szóval a vékonyabb anyagokkal azért óvatosan! :D (Hamarosan lesz ilyen irányú tapasztalatom is, akkor frissítek a poston..)

Én megyeszékhelyen lakom, mégis sok rövidáru boltban nekem kell elmagyaráznom, mi is az a ragasztófólia. Amim van, az is Pestről származik.. Talán más hátrányos helyzetű varróst is kisegít ez a módszer, elvégre, ha jól felszerelt kreabolt nem is, virágüzlet mindenütt akad.. :D

És hogy mi készült applikációval? ... rövidesen képek jönnek!! :D

5 megjegyzés:

  1. Nagyon kiváncsivá tettél!!!!Megnéztem a tündérkédet nagyon szép szárnya van.Ki nem találtam volna hogy mit használtál hozzá.A vásárlással egyébként én is mindig igy járok.A legjobb hogy még magyarul sem tudom ezeknek a pontos nevüket,és hát tényleg kézzel-lábbal kell magyaráznom mire megértik hogy mit akarok.Néha ha szerencsém van kifogok egy eladót aki tudja hogy mit keresek,de ilyen csak ritkán adódik.

    VálaszTörlés
  2. Én is kénytelen vagyok nagy tételben venni ha hozzájutok, aztán vagy megmarad a papíron, vagy nem. A röltexben néztek rám, mikor megpróbáltam elmagyarázni. Ja, a felvasalható nadrágfelhajtó! Ilyen béna vevők vannak, nem tudják rendesen elmagyarázni mit akarnak.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon izgalmasan hangzik! Kíváncsi vagyok rá, mi sült ki a vasaló alól : ) A tündérek csodaszépek!!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg, Zsukka, Te sokat applikálsz- jó nagy lehet a fogyasztásod!! Ez az anyag meg praktikusan ingyen van... csak meg kell őrizni a névnapozások után a csomagolót.. :D (Nekem a szaténszalagjaim zöme is a virágosoktól van.. :D

    Márta néni, szintén zenész.. én is jól bevásároltam, aztán esik le a fránya fátyol a papírról, azt sem tudom, hogy tartsam össze legalább míg az anyag közelébe kerül.. :D Ilyen szempontból ez az anyag kényelmesebb, csak egy kicsit tovább kell a vasalóval melengetni, hogy összeálljanak a rétegek..

    Ha esetleg valaki kipróbálja, kíváncsian várom a tapasztalatokat..:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails