2009. dec. 16.

Fogpiszkáló, ha el nem szúrom..




Ismeritek a szakállas viccet a gerendát farigcsáló paraszt bácsiról, ugye? Tegnap én is így jártam varrás közben.. Bár Zelnice már egy ideje nem tett fel új feladványt, én azért kitartóan varrogatom a csajoknak a zöldségeket, többnyire saját fejem után. Van olyan, ami - teljes meglepetésemre - elsőre is jól sikerült, mint pl. a gomba, sárgarépa, vagy a borsó.







Aztán voltak olyanok is, amik elég jók lettek, de még van rajta mit finomítani, mint pl. a tök, az eper vagy a paradicsom... De hogy pont a TOJÁS fogjon ki rajtam?? Na, erre nem számítottam... És hogy miért nem? Mert ehhez volt szabásmintám! Először ugyan saját mintát szerkesztettem, négy cikkből, de ez inkább hasonlított egy gúlához, mint tojáshoz... Sebaj, emlékeztem rá, hogy egy húsvéti Tildában volt szép hímestojás... A kisebbet választottam ki magamnak, hogy megvarrjam.. ám míg a könyvben ezek a kreálmányok megfelelő ráutaló magatartást tanúsítottak - tojásfán lógtak, szép színesen, natúrban egyáltalán nem néztek ki tojásként.. Sokkal inkább egy sokat bántott antik teniszlabdára hajaztak.. Próbáltam valahogy segíteni a dolgon, és elkezdtem cikkenként bevenni belőle.. ekkor már kicsit emlékeztetett a tyúktermékre.. Naaaagy elégedetten bele akartam tenni a tojástartóba, de.. nem fért bele!! Pfh... na, itt jutott eszembe a régi vicc a bácsiról.. fogtam egy IGAZI tojást, meg a szabásmintát, és elkezdtem levagdosni- próbálgatni... Egyszerű forma.. de jól kifogott rajtam.. Végül ilyen lett a végeredmény, már csak ötöt kell varrnom! Ha valakinek szintén nehézsége támadt volna, szívesen kölcsön adom a szabásmintát! :))



A lányok egyébként nagyon örülnek a csurranó-cseppenő textilkajcsiknak: tegnap nagy lelkesen forgatták a tükörtojásokat..amik bezzeg elsőre sikerültek! :D

(Több kép a már elkészült zöldségekről Flickr albumomban.. )

15 megjegyzés:

  1. Képeket is mellkeltél hozzá?
    .... vagy csak én nem látom?

    VálaszTörlés
  2. Én sem látom, pedig roppant kíváncsi volnék... : ) A zöldségtermesztésről idén már lemaradtam, de a múltkoriban volt egy csúfos fagyigombóc-gyártásom s amiatt érdekelne, hogyan lehet jó tojást.
    Ahogy olvastam a zöldségek felsorolását, meg akartam kérdezni, hogy a zöldborsót hogy a csudába' van türelmed szemenként, meg hogy elgurul az a drága munka, miközben játszanak vele. Azt hiszem, csak a fogpiszkáló miatt váltottam léptéket : ) Most már tudom milyen a borsó : ) És a tojás?

    VálaszTörlés
  3. Jaj, lányok, köszi, hogy szóltatok,én, mint aki jól végezte dolgát,a szövegelés után ki is léptem.. :D

    Borsheka, mi van a fogpiszkálóval? :D A fagyis sztoridon jót derültem.. :D Azt már csak jövőre próbálom (mert lesz még cukrászda- teázó, meg készételek a tükörtojglin kívül is.. persze, ha a célszemélyek megfelelően lelkesednek.. :D)

    Ez a borsó bizony nem gurul semerre! A kisebbik lányom mindent a szájába vesz, nem akartam megkockáztatni, hogy le is nyelje.. Ha fejteni akarják a borsót, kénytelenek lesznek megvárni a májust! ;D

    VálaszTörlés
  4. Ejha! Mégis ott vannak azok a kis borsók!! De legalább nem gurulnak el : ))
    Jó a tojás!!

    VálaszTörlés
  5. A fogpiszkáló-borsó asszociáció csak annyi, hogy megfeledkeztem a borsó "csomagolásáról" és csak az apró szemeket vizuáltam magam elé, amint szépen begurulnak a többiekkel a fazékba... Pepecselős munka volna megvarrni, olyan mint a fogpiszkálógyártás : )

    VálaszTörlés
  6. :D Többek közt ezért nincs még szőlő sem.. :D

    VálaszTörlés
  7. Milyen szuper, hogy a gombáknak még saját rekeszük is van.
    Hát én díjazom a kitartás borsó és ... majd szőlő ügyben is. ;-)
    tényleg érdekes feladat.
    A lányka épp mostanság van abban a korszakában amikor már eteti a babákat. Nekünk is jól jönne pár ilyen zöldség gyümölcs. ... csak időm nincs megcsinálni. .. és anyagom.:-(
    Addig marad a képzelet... az viszont határtalan.:-)

    VálaszTörlés
  8. Nem tudom milyen volt alakitás előtt,de egész helyre kis tojás sikeredett végül.Én a sütikkel jártam úgy,hogy nem passzoltak a papir kapszlikba.Persze csak azután próbáltam bele miután már mind a négy készen volt....

    VálaszTörlés
  9. Annyira helyesek! Múltkor a répa, most a gomba fogott meg az alulpöttyös kalapkájával! Én abszolút nem haladok a gyártással, most annyi minden mást csinálok, pedig karácsonyra szerettem volna egy nagyobb kupac zöldséget. Hát, januárra halasztódik ez is, akkor majd jelentkeznék a tojásszabásmintádra :D

    VálaszTörlés
  10. Hehehe, én az almánál próbálgattam egy igazi almára a filc cikkeket, hogy biztosabbra menjek. Jó kis tojás, én maradtam a sütött verziónál. A borsó annyira tetszik nekem , de elvesztettem a lelkesedésemet idő közben. Neki fogok ugrani még egyszer a zöldségeknek!

    VálaszTörlés
  11. Borsok, tukortojas allati jok!! Nalunk valahogy nem jottek be a zoldsegek:-)De ma voltam az oviban es gagyi muanyagjaik vannak (mi mas lenne:-d)es gondolkoztam, hogy lehet oda kellene csinalni egy adagot, mert ott a tobbieket latja, talan jatszik vele.

    VálaszTörlés
  12. Januárban az összes szabásmintát bescannelem (már amihez kell..), ha nem, kiabáljatok rám! :D

    Kicsoda, ne is mondd! Én már annak is örültem, ah azt láttam a gyerekek a műanyag zöldségekkel játszanak az oviban.. és nem a fegyverekkel.(!!!!)

    De én is azt tervezem, egyszer (....) a gyümölcsnapon egy nagy kosár textilgyümölccsel állítok majd be.. :D

    (Csak egyelőre nem akarom lelőni a csajok előtt a poént.. :D)

    VálaszTörlés
  13. Itt is szeretnék gratulálni a "termésekhez"! Szuper lett mind!
    Milyen jó, természetes játék a gyerkőcöknek!!!!

    VálaszTörlés
  14. :)) A főzés első lépése az anyagismeret!

    VálaszTörlés
  15. :D Na várd csak ki a végét!! Amikor majd jönnek a péksütik!! :D

    Köszi Eszter (és persze a többieknek is! :))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails