2010. febr. 1.

Dobozmánia 2.




Jövőre egy méteresnél magasabb karácsonyfát nem engedek a házba.. Most ki vagyok szolgáltatva a férjemnek, aki állandóan rohan, reggeltől estig a sok határidős munkájával. Ráadásul beteg, szóval itthon KO. A karácsonyfa meg.. nos.. még mindig áll.. Szegény, már nagyon szomorú, de legalább nem luc, hogy már kopasz lenne.. :D Decemberben a tagbaszakadt szomszéd segített felcipelni a szintén nem kicsi férjemnek, szóval reménytelen lenne nekiállnom a kiebrudalásra egyedül.. De legalább az előkészületeket megtettem: felmértem, hogy az új szekrénybe nem fog beférni a korábbi dobozunk. Amúgy sem volt elég.

Említettem már, hogy dobozmániás vagyok, nem? A zacskózástól sikítófrászt kapok, úgyhogy amit csak lehet dobozban tárolok.. a dobozokat meg nagyobb dobozokba teszem. Lehetőleg egyformákba. Annyira, hogy pl. a mosókonyhánkban lévő tároló a már beraktározott egyendobozokhoz lett méretezve. (Ne, kösz, nem kell kényszerzubbony, jól vagyok..)

Szóval ha nincs megfelelő doboz, kell csinálni egyet. Fedeleset. Pont jót. Pl. így:
(Én magamtól találtam ki, aztán lehet, hogy spanyolviasz.. :D)

Ami kellhet: hosszú vonalzó, sniccer, ceruza, mérőszalag, maszkolószalag. Keresek egy jóóó nagy dobozt, aztán lemérem a rendelkezésre álló helyet. Ehhez fogom igazítani a doboz leendő méretét. Nem árt egy kicsit kisebbre csinálni, mert én most pl. olyan passzentosra készítettem, hogy rezgett a léc, vajon befér-e. Befért.





A doboz tetejét és az alját behajtom, leragasztom. Aztán lemérem, mennyivel kell kisebb legyen az eredetihez képest az egyik oldal (szélesség), középtájon bejelölöm ezt a szakaszt.








Ezt körben megcsinálom, és már lehet is vágni a vonalzó mentén. A sarkokat egyenlőre nem vágom át, így könnyebb a dobozzal bánni, nem nyeklik össze. Ha az összes oldalon bevagdostam a jelölések mentén, átvágom a sarkokat is.





A középső szakaszt félreteszem, a két oldalt összeillesztem, és maszkolószalaggal összeragasztom kívülről.



Ezt a műveletet megismételem a másik oldalon is (doboz mélysége), ha szükséges. Nekem ez most megfelelő méretű volt.

Aztán jön a tető. Itt kell egy kis matek is: az egyik bejelölés a tetőtől kb. 3 cm- re legyen, a másik pedig a doboz aljától számítva a kívánt magasság - a 3 cm. A szokott módon kivágom a feles szakaszt, de most már nem ragasztom össze a részeket.



Itt a doboz meg a fedele! A méret pont jó, csak épp a fedél nem épp stabil. Ezt egy perem hozzáadásával oldjuk meg: a leesett darabokból kivágunk egy kb. 6-7 cm-es szalagot, és ezt körben a fedél köré ragasztjuk, először pár csíkkal rögzítve, aztén körberagasztva.









Így néz ki belülről: a belső perem ráfekszik a doboz aljára, a külső meg rátakar, így tényleg olyan, mint egy fedeles doboz.



A belső oldalon is összeragasztom az illesztéseket, hogy stabilabb legyen, és KÉSZ! Eztán lehet bevonni csomagolóval, tapétával, sima papírral, amit lehet festeni, dekupálni, stencilezni, nyomdázni. Nekem most így marad... de ha feldíszítettem, azt is megmutatom.



(Nehogy valaki azt írja nekem, hogy az IKEÁban lehet kapni!! Ez a doboz sokkal erősebb, nem kerül szinte semmibe, ráadásul újrahasznosítás és PONT akkora, amekkora nekem kell. :D)

A maradék kartoncsíkokat meg fel lehet használni mondjuk ilyesmire: :D


21 megjegyzés:

  1. Össze kellene titeket ereszteni Eszteremmel :), ő nem enged semmiféle dobozt kidobni, imádja őket.
    A karácsonyfa még nálunk is megvan, igencsak turgorvesztett állapotban, de mivel nordmann, a levelei még rajta vannak teljes számban. Múlt héten tettem javaslatot a leszedésére, de le lettem szavazva :), na majd holnap.
    Egyébként mivel a víztartalma nagy részét elvesztette, sokkal könnyebb már ilyenkor mint a díszítésnél!

    VálaszTörlés
  2. Kedvesem! Eddig csak kedveltelek, de most már cejetlek! Én is dobozmániás vagyok, én is mániákusan a dobozokhoz igazíttatom a berendezést, és bevonom őket, hogy cépek legyenek. :)
    És nekem is ilyen fűnyíróm van!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus egy nő vagy!!!!Én is-én is dobozmánia!:)

    VálaszTörlés
  4. Mi szombaton szedtük le a fát,most már én is úntam.Persze pasi egy sem volt a láthatáron.Még szerencse,hogy az idén ragaszkodtam az asztalra állítható,nem góliát fához.Körkérdés volt,gyerekeim elfogadták,egyedül apa maradt gyermek.:)Plafonig érőt akart,de meg is kapta,csak asztalon.,:)

    VálaszTörlés
  5. A dobozokkal én is úgy vagyok, mint Gombóc Artúr a csokival, bármilyen jöhet (maradhat). Azért ilyen méret változtatást én még soha nem eszközöltem.

    VálaszTörlés
  6. Csatlakozom a dobozmániások táborához :)

    VálaszTörlés
  7. Szerintem a dobozmánia összefügg a kreativitással. :) Aki szeret varrni, ölteni, szabni, alkotni, az nagy valószínűséggel dobozfüggő! :) Csatlakozom. Ez genetika!

    VálaszTörlés
  8. Én már beteges vagyok, de kezeltetjük.:) Azért kiabálok a fiúkkal, mert nem vigyáznak a játékok dobozaira. Nem a játékokra, az nem érdekel annyira. :)) És ez csak a jéghegy csúcsa.

    VálaszTörlés
  9. Akkorákat nevettem, amikor olvastam a soraidat, hogy a családom nem is értette. Elképzeltelek magam előtt, amint töröd a fejed, mint Micimackó - Gondolkodom, gondolkodom! -
    járkálsz fel és alá, aztán, - Heuréka!!!. Elő a szerszámokkal, nagy felhő, papírfecnik, csattogás és IME: A DOBOZ!
    Szupi vagy!

    VálaszTörlés
  10. Azért jó itt időzni nálad, mert lenyűgöző, hogy hajlandó vagy végigcsinálni az efféle idiótának tűnő ötleteket, amit egyesek csak értetlenül néznének... (és még végig is fotózod, step-by-step) : )))
    Volt egy időszak - néhány éve- amikor esténként csak összenéztünk a párommal, mint Tóték...
    Nagyon jókedvre derített a szép új dobozod! : )) És a februári fenyőfa is, amit azért irigylek, mert nálunk a szekrény tetején egy üveg-urnában pihennek a karácsonyfa hamvai, hogy maradék illatukat kileheljék...

    VálaszTörlés
  11. :DD Borsi, akkor most ezzel azt mondod, hogy tényleg komplett idióta vagyok? :DD

    Azért fotóztam stepbystep, mert azért feltételeztem, hogy vannak köreinkben más megszállottak is.. :D

    Karácsonyfa urnában?!.. milyen bizarr ötlet..:D és tényleg van még illata.. vigasztalásul: a miénknek már nem volt.. tegnap eltüntettük azért, s képzeljétek, Sára észrevette!! (általában nem szokott feltűnni senkinek a fa eltűnése..)

    Hát, lányok, most sem tudok mást mondani, mint hogy örülök neki, hogy ilyen jó társaságba kerülök majd a zártosztályra.. :D

    Mici, megmutatod majd a beborított dobozaidat? Én még érlelgetem magamban az ötleteket, milyenek is legyenek.. Valami stencilezésen, vagy csíkozásos technikán gondolkozom.. :D Jutka, már máskor is akartam írni, egyszer megnéznék egy fotót a dobozos zsepijeidről.. hogy azt hol a csudába tudod tárolni??!

    Szóval a dobozmániában osztozunk.. de úgy látom, a méretre szabás nem nagyon hozott Benneteket lázba... (vagy ennyire triviális volt??) ezek szerint csak nekem nem jó semmi úgy, ahogy van? Simán hagyjátok ki-behajtós fülűnek? Vagy van más technikája is a mezei dobozok fedelessé tételének? :)

    Eszter, hát, tök jó lenne, ha tényleg így menne... gondolgondol, nagyfelhő, repkedő papír(textil)fecnik és kész.. :D A valóságban ennél sokkal körülményesebb vagyok.. Hússzor gondol, háromszor körbejár, aztán komótosan nekiáll, türelmetlenül összecsap.. :D

    VálaszTörlés
  12. Engem igenis lázba hozott a méretre szabás. Bevallom, hogy sosem jutott még eszembe átszabni, sőt ez a ragasztószalagos rögzítés sem. A fedél készítését még át kell gondolnom, amikor odáig jutok.
    Dobozokért különben odavagyok.
    Meg a részletes képes leírásaidért is:-)

    VálaszTörlés
  13. Szia! Üdv a klubban! Jó sokan vagyunk! Én is sikítófrászt kapok a zacsiktól. Szívből rühellem, ahogy csörögve zúdulnak egymáson. Voáuuu!
    A karácsonyfáról pedig... nálunk 80X80-asok az emeleten az ablakok. A nappali ablaka alatt (mert az emeleten van a nappali) áll egy hatalmas fenyő... mi következik ebből?
    Az, hogy az ablakon KISUVASZTOTT óriási karácsonyfa felakadt a ház előtt szorosan álló fenyőre. Nem röhög! Sebaj! Apuc kilógaszkodott a tetőre félig-meddig és az éj leple alatt lezúdította onnan otthonunk egykori díszét... A landolásról: a ház előtt álló hóembercsalád anya tagjára esett, minek következtében anyahóember igen meghajlottá vált... mondhatnám, alázatos testtartást "vett fel"...

    VálaszTörlés
  14. Ducila, minden előzetes felszólítás ellenére.. ezen nem lehet nem röhögni.. :D

    VálaszTörlés
  15. Neeem röhög!


    Én könnyeztem is...

    a náthától...

    VálaszTörlés
  16. Na majd egyszer lefényképezem a díszes társaságot, csak nem igen fog látszani belőlük semmi, mert sokan is vannak, meg mind a négy oldal fontos lenne, szóval nem tudom hogyan kellene. Egyébként egy szekrény tetjén várják a jobb sorsukat. :)

    VálaszTörlés
  17. Ugye te sebész vagy? Plasztikai? :D))
    Én a fogkrémes dobozoktól kezdve gyűjtöm. Adventtől tavaszig a kerti fenyőfát díszítik karácsonyi papírba csomagolva, celluxszal jól beragasztva, hogy ne ázzon el esős karácsonyban (mert mostanáan csak az van) sem és a következő évben újra használható. Tavaly beszereztem a kicsi sárgák boltjából azt a fémes-fényes csomagolót jó sokat, mert máshol már nem kapni és az nem ázik szét.
    Azért doboz a fára, mert az égő csak sötétben díszít.

    VálaszTörlés
  18. Csatlakozom a dobozmániások körébe :). Néha azt hiszem, kitesznek a dobozaimmal együtt itthonról.
    Kérlek nézz be hozzám, van egy díjam számodra.

    VálaszTörlés
  19. Hagytam a blogomon egy díjat számodra, kérlek, nézz be hozzám.

    VálaszTörlés
  20. Jaj, bocsánatok, most vettem észre, hogy Jandó neked is küldött a díjból. De hát kétszeresen is megérdemled.
    Ja, és a dobozolás: igen, én is:).

    VálaszTörlés
  21. :D
    Jandó, Móni, köszönöm szépen!

    CsákniR, viszont van a virágárusoknak szép színes celofánjuk... egész évben.. venni sem kell, csak gyűjteni a szép csokrok után. ;)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails