2010. ápr. 1.

Leszámolás a múlttal...




Na, ne valami nagy fogadalmat, új élet kezdetét gondoljatok a cím mögé, csupán az UFO-imnak feküdtem neki. Nem tudom, mi történt, de minden eddiginél nagyobb késztetést érzek, hogy ezek a félbemaradt holmik elnyerjék a végső formájukat.. Vannak páran. :)

A hétvégén- amikoris NEM VOLT indiánbuli az indiántörzs több, mint felének különféle nyavalyái miatt (bizonyára az ősök szellemei gondolták úgy, áprilisban szerencsésebb egy ilyen zsúrt megülni..:)), így inkább állatkertben voltunk, s a fennmaradó szabadidőmben velük végeztem:



Emlékeztek erre a macira? :) A WIP-ből szépen lassan UFO lett. De az eredete még régebbről való, ugyanis a mohair, amiből készült, akkor került hozzám, amikor utolsó hónapos terhes voltam Katával. Szita Gabi tartott mackókészítő tanfolyamot (most is éppen hirdet egyet, mindenkinek szívből ajánlom, nagyon jóóó!! :D), ahol ezt a majdnem medvét varrtam Sárának, s előre gondolva Katára, elhoztam még egy mackóra való "bőrt". Akkor nagy hévvel ki is szabtam,s a kismamagondozások végtelen hosszú várakozásai alatt meg is varrtam kézzel. És itt meg is akadt a dolog, mert, mert, mert... (Még egy UFO!!!) A költözéskor elsüllyedt a csomagok között valahol (azóta már megvan!), de a szabászati hulladék megmaradt, abból szabtam saját fejem után tavaly ezt a kismackót. (Ő is 14 cm-es) Most elkészült; egy kicsit nyurga, egy kicsit csálé, de szeressük. :D A maradékokból kijött még egy picimaci - folyamatban, épp tömésre vár- és a maradékok maradékából egy icipici is- ami szintén már vagy egy éve várja, hogy elkészüljön. Minden a tömésnél akad el!! :S

Azért Nyurgát benevezem Ildi ufovadászatára áprilisra. :)



A másik elkészült munka nem is ufovadászat volt, hanem inkább anyagfalás, és persze recycling. Szintén több, mint egy éve vettem kemény 100 forintért egy gyönyörűséges, üdezöld 70%gyapjú- 30%selyemszálas pulóvert, kifejezetten nemezelésre, miután a korábbi tulaja már kellőképp előkezelte az anyagot. Kár volt érte, azért annál többet érdemelt, hogy csak úgy kallódjon egy ruhakupac tetején. Aztán jó sokáig halogattam a kimosását, leginkább azért, mert láttam, hogy hagyományos filcnek nem lesz jó, mivel túl vastag. A múlt héten végül kitaláltam, mit is kezdhetek vele, lefejtettem az ujjait és a nyakát, ami nemezelés után már lehetetlen lett volna (az "előkezelés" miatt így sem volt egyszerű). A selyemszál miatt kissé buklé hatású lett, de nagyon szépen összement. Majdhogynem kisebb lett, mint amire szükségem volt. :D A kar- és nyakkivágást kimélyítettem, kikerekítettem, az oldalvarrást fordítottam eleje- hátának, így lalakult ki a karívből a táska füle. A pulóver egyik ujjából szabtam egy oválist, ezt hozzávarrtam az aljához, s már készen is lett a kistáskám! "Varrtam magamnak egy új táskát" szoktam irigykedve olvasni mások blogjain.. Nos, én most mostam magamnak egy új táskát. :D Kb. fél óra volt a ráfordított idő. Most az éppen folyamatban lévő kézimunkáimat tartom benne. Nagyon jó hozzáérni, fogdosni, használni. A maradék ujjából egy belső zsebet is fogok készíteni rá, s talán idővel (ha kitalálom, milyen színt szeressek mellé) kap majd egy díszítő tűzést körbe- körbe. Vagy nemezelek rá valami motívumot. Vagy megtanulok virágot horgolni. Színhelyes képet persze nem tudtam készíteni ebben a borús időben.... talán majd holnap próbálok újat kattintani- addig meg higgyétek el nekem, hogy tényleg szép zöld. :D
Könnyen varrhattam volna hozzá egy fedelet is, de a kézimunkákhoz jobb, hogy ilyen kosárszerű maradt.


Kell még szereznem ilyen pulcsikat, mert olyan jó lett volna párnahuzatnak, kiskosárnak, neszinek.. ;)

12 megjegyzés:

  1. Ó ez a kis maci olyan aranyos!Kár lett volna ha nem fejezed be!És ő is milyen ici-pici!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édes a mackó! Olyan pihe-puha lehet...
    Nagyon jó lett a táskád is, nagyon tetszik, így, díszítés nélkül is.

    VálaszTörlés
  3. Hú ez a pulóver átalakulás nagyon izgalmas. Többek között ezért is jó látogatni a turikat.Szerintem jót tenne neki egy kis díszítés, és addig is amíg megtanulsz virágot horgolni, szívesen készítek Neked.

    VálaszTörlés
  4. De kár, hogy elmaradt az indián buli, kíváncsi lettem volna az élménybeszámolóra. Az apró macika nagyon helyes, jó hogy végül elkészült. Finom tavasz színű táskád lett, nehéz bármi dísz rátenni, mert már magában is szép.

    VálaszTörlés
  5. Cím alapján valami drámaira számítottam. Fogynak az ufóid. Jó hír.Táskához valami világos vanilia sárga?

    VálaszTörlés
  6. nekem így tetszik a táska, ahogy van. De nagyon. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek! A táska egyenesen lenyűgöző : ))) Tiszta vidámság : ) Nálam itt lapul az anyukám kedvenc ciklámen színű gyapjú pulcsija - szintén előkezelve : )) - de még nem mertem belevágni (sem képletesen, sem szó szerint).
    Nekem nem hiányzik róla semmi plusz, de azért tanulj meg horgolni, nemezelj még szépeket és kötögess, varrogass aztán mutogasd : )))

    Megszavaztam neked egy született tehetség díjat, de láttam már mástól is megkaptad - nem baj, fogadd csak el bátran duplán-triplán... : ))

    VálaszTörlés
  8. Ó, nagyon édes lett a kis mackó, ilyen nyurgán is. Érdekes az anyaga. A szeménél, orránál arcpírt kapott?
    És a táska is nagyon szép. Írtál már arról hogy kell nemezelni a pulcsikat? Én azért tennék rá horgolt virágot, nagyon könnyű, hidd el, csak neki kell fogni : )

    VálaszTörlés
  9. nos, gyapjú pullóver előkezelése nálunk is előfordult már.
    Viszont valaki elmondaná, hogyan kell ezután nemezelni? mert ez a táska nagyon szimpatikus! :)

    (ez ugyanaz a módsuer, amiből még ygerekkoromban emlékszem, hogy melegvíz meg szappan, és akkor azt kell nyomogatni, meg kézzel sűríteni? vagy már ez is meg lett reformálva azóta?)

    VálaszTörlés
  10. csak azert tegyel ra viragot, hogy gyakorold a horgolast;-) egyebkent nagyon nagy otlet ez a taska fazon!! En meind rendszereto leny, a nemezelt cuccokat szepen kiszabva teszem el. Szoval ha ilyet akarok, varrhatom ujra ossze:-D

    VálaszTörlés
  11. Köszi lányok a kedves szavakat! :D Már készül a mackó párja is, remélem, őt hamarabb befejezem, mint az elődjét.. :D A szeme, orra körül különböző barna filcekkel van árnyékolva- ez is Szita Gabi-féle trükk, remélem, nem bánja, hogy elárultam.. :D

    Aledi, Orsi, kiegészítettem a bejegyzést. :D

    Szilvi, nagyon aranyos vagy, lehet, szavadon foglak.. vagy még jobb lenne, ha nyáron itthon találkozhatnánk, és személyesen megmutatnád. :D

    Kicsoda, látod, a nagy precizitás sem mindig kifizetődő.. :D De turizhatsz hozzá új pulcsit is. Én nemhogy nem fejtem szét őket, de eddig még csak nem is volt mind benemezelve.. tudod, mi van, ha éppen fonalnak kell, szétfejtve? :D

    Cili, a buli nem maradt el, csak elhalasztottuk.. majd most hétvégén!! :D (ha szusszanok egyet a húsvéti mizéria után.. :D)

    Borshi, köszi Neked is! :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails