2010. aug. 27.

Hogyan is lett volna lány, mikor fiú?!


(copyright: Agócs Írisz)


Van, amit az ember előre megérez.

Különösen akkor, ha nemsokára anya lesz.

Biztos voltam benne, hogy nekem csak kislányom lehet.
[...]

De úgy látszik, néha még egy anya is tévedhet a megérzéseiben.

És az az érdekes, hogy amikor meghallottam, hogy én most már igazán anyuka vagyok, és kisfiam van, eszembe se jutott, hogy lányt akartam, csak annak örültem, hogy [...] egészséges..
[...]

Hogyan is lett volna lány, mikor fiú!

(Janikovszky Éva: Örülj, hogy fiú!)


Kisfiam lesz.

Még leírni is különös és, és... nem is tudom megfogalmazni. Nálam lányosabb anyukát szinte elképzelni is nehezebb. Az első gyermekünknél szerettem volna fiút, hogy a nagy és erős bátyus később megvédje majd a kisebb testvérét. A másodiknál fiút szerettem volna, mert lányom már volt. Mikor megtudtunk, hogy ismét teljesült a kívánságunk, s a harmadik baba is érkezőben van, nem is volt kétséges, hogy nekem már csak lányom lehet. Három királylány, mint a mesében..

Úgy látszik, az anyai megérzések nálam nem működnek. Most aztán szokhatom a gondolatot; "FIAM LESZ." Szinte még felfogni sem tudom a jelentését. És persze, nagy izgalommal várom, milyen is lesz majd. És szórakoztat, részben pedig megbotránkoztat az a sötét középkor, amiben még mindig élünk... A reakciók?

"Na végre!"
"Most aztán már igazán büszke lehet az apuka is."
"Óóó.. majd meglátod, milyen remek egy fiú.. ő aztán csak a TIÉD lesz.. "
"Jaj, hát ennél jobb hírt nem is mondhattál volna! "

(Csak hogy plasztikusabb legyen a különbség, Katával, mikor megtudtuk, hogy ismét kislányunk lesz, a következők voltak a leggyakoribb megjegyzések: "Nem baj, az is jó." "Végül is, csak az a lényeg, hogy egészséges legyen.." "Sebaj, majd a harmadik..")

És persze, hogy előre válaszoljak az obligát kérdésre: A lányok?



- Sára már most imádja a kistestvérét, naponta többször hozzám szalad, hogy megpuszilgassa, s színesen ecseteli, hogy fogja majd ringatni az újszülött kisbabát (a kishúgával is így tette). Kata pedig... nos, a helyzettel úgy tűnik, tisztában van, de mélyebben nem hatja meg a dolog.. :))

Mert persze, nem csak egy fiú és egy lány között lehet nagy különbség, hanem lány és lány között is. :D

45 megjegyzés:

  1. Szeretettel gratulálok!!! Szép családotok van már most, és mégszebb lesz. Nálam fordítva működött: elsőre lányt éreztem, de fiú érkezett. A döbbenettől megszólalni se tudtam ott az ultrahangon. De mint fiús&lányos anyuka azt vallom, az a legszebb, ha van ilyen is és olyan is. Mindkettőben még inkább meglátni a szépséget.

    VálaszTörlés
  2. Azta! Gratulálok! :)

    Mi mind a kétszer lányt vártunk, fogalmam sem volt mit lehet kezdeni egy fiúval és most itt sertepertél kettő is. :)) Imádom, és az a jó, hogy olyan természetesen jött minden. Néha elgondolkodom, hogy egy lányom is lehetne... de nem, ez már fiús család marad. :)

    VálaszTörlés
  3. Jajj, de jó :D! Nagy szeretettel gratulálok én is!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik ez a kép:))
    És itt is csak azt írhatom, hogy gratulálok:))

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok, drága!

    Jó a lány is meg a fiú is, igazi szerelem mindegyik.

    Csak a középkoros mondatodat nem értem :)

    Tudod, nálunk 4 fiú és egy lány pont szendvicsben-én meg mindig lányt vártam :)

    Most fiús vagy lányos anyuka vagyok inkább? Mindegy nem?

    VálaszTörlés
  6. Nálunk a mama kavart be, 18 éves korom óta biztos voltam benne, hogy fiam lesz, akit Boldizsárnak fognak hívni. Aztán amikor 2005-ben állapotos lettem, a mamám szólt, hogy ne legyek már annyira biztos, mi van, ha lány. 3 hónap után a fiam úgy tette szét a lábát, hogy mutassa: ő nem Csenge, hogy csak na. Így lett Kolos Kadosa. Aki nem Boldizsár. De a fiam :)

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok én is. :)) Nálunk két fiú után jött egy kislány, szóval azt élem át, amit most te, csak kicsit voltak mások a megjegyzések. :P Sokan azt hiszik, azért lett harmadik, hogy legyen lány is, pedig dehogy.... azért, mert hármat akartunk - ahogy nyilván ti is. :)

    (A szóellenőrző: popsie :D - passzol is a témához.... babapopsi. :))) )

    VálaszTörlés
  8. Óóó, hát szeretettel gratulálok! Nagyon jó ám fiús anyukának lenni, kb. pont annyira, mint lányosnak! :)

    (Tőlem mindig azt kérdezték, hogy miért akartunk harmadikat, amikor már van fiú is, lány is... Hát azért, hogy valamelyikből kettő legyen! :) )

    VálaszTörlés
  9. Hurrá,hurrá,hurrá!!!!!!!!!!!!!A nyárnak tudtam be a hosszú hallgatást,merthogy ilyenkor talán még jobban el van foglalva az ember lánya...Csodálatos hír!!!!!!
    Nekem is van hasonló történetem: két fiúnk után lányunk született annakidején : -á!Biztosan ezért vállaltatok hármat!-/paff!a csudákat!/
    -Na,most már aztán dejó van a fiúk mellett lányka is!-/ááááááá!:(
    Nálunk pont fordítottan volt: elsőre is kislányra vártunk inkább,mert kevés a lány a nagycsaládban.Aztán másodjára is,és már nem is reméltük,hogy nekünk lányunk is lehet.:)
    Lassan csak találkozni fogunk az ősszel!:)
    Ezer puszi!!!!!!!

    VálaszTörlés
  10. Ó, szívből gratulálok :)!
    Mint Fércjutka, én sem bírtam elképzelni, mit kezdhetnék egy kisfiúval, annyira biztos voltam benne, hogy az elsőm lány lesz, da hamar beleszoktam. A fiamban azt szeretem, hogy fiú, a lányomban meg azt, hogy lány :)).
    Kisbabaként a fiamat nézték sokan lánynak, kicsit később a lánykámat fiúnak, majd futó ismerősök évekig keverték őket, pedig annyira nem is hasonlítanak.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek vagytok! És a blogod is nagyon tetszik! A kislányomnak keresgéltem angyalka szabásmintát, és boldogan találtam rá Fanni babára. Minden jót kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  12. Jaj, de jóóó! Gratulálok a babához! Ezért tűntél el ennyire?
    (Hehe, és igenis jó az, ha az embernek fia is, lánya is van :)))
    Gyönyörű ez a kép.

    VálaszTörlés
  13. Én is jövök gratulálni és minden jót kívánni nektek!

    VálaszTörlés
  14. Én is gratulálok!

    Én is úgy éreztem, hogy kisfiam érkezik, de apa kislányt szeretett volna, mert minden barátjának kisfia van. Neki lett igaza :) és ma már el se tudom képzelni, milyen lenne ha kisfiam lenne... Vagy megtapasztalom egyszer, vagy maradok lányos anyuka.
    Egyébként meg nem tök mindegy (kérdem tudatlanul)? Így is úgy is imádja az ember, mert az ő gyereke. (Sose értettem azokat az embereket, akik mindenáron egyiket vagy másikat akartak... szerintem ez a titokzatosság is hozzá tartozik a babavárás szépségeihez.)

    VálaszTörlés
  15. Ettől csodálatosabb hirrel elő sem rukkolhattál volna!Gratulálok!Olyan szép az a kép négyőtökről.De jó neked!Én is elsőre fiút szerettem volna,pont azért amit te is irtál,hogy a kislányomnak legyen egy nagy erős bátyja.Aztán mikor Hannát vártam is kisfiút szerettem volna,mert lányom már van,s hát mindent akartam,fiút is lányt is.
    Hasonlóan kiaakadtam a hasonlóan kedves megjegyzésektől.Mert attól a pillanattól,hogy láttam az ultrahangon a gyermekem volt,s nem számitott hogy fiú vagy lány.Egy kis lény volt akire vártunk,akit szerettel fogadtunk.(Azért ha lesz egy harmadik már kislányt szeretnék,hogy hárman legyenek mint a királylányok.)
    De milyen jó,hogy ezt nem mi döntjük el!!!

    VálaszTörlés
  16. jujdejóóó!!! szeretettel gratulálok nektek! az emberek reakcióiról meg tudnék mesélni, de felesleges, nem hagyom, hogy elrontsák a kedvem és a kedved!:) egy a lényeg: hogy boldog legyen a család apraja-nagyja, fiúk is meg lányok is! Szuperjó egészséget kívánok neked és sok-sok örömet!!!

    VálaszTörlés
  17. a cim tokeletes!!:-) Nagy oleles nektek!
    Az emberek meg buggyantak, nekem a ket fiunal ugyanilyen hulyeket beszelnek;-)

    VálaszTörlés
  18. Micsoda hírrel térsz vissza!!! Gratulálok:-))) Nagy előny, hogy tanultál anatómiát, én Anna után azt sem tudtam, mit és hol kell megszerelni egy fiún! A lányok tutira el fogják kényeztetni.
    Óóó de jó nektek!!!!!!

    VálaszTörlés
  19. Amikor egy anya gyereket vár, nem az a fontos mi a neme, hanem az, hogy egészséges legyen. :) Már értek mindent. :))) Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  20. Óóó, micsoda hír! Gratulálok én is sok-sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  21. Drágám! Én is szívből gratulálok nektek! :o))
    Nálunk egy fiú egy lány az arány. Így bármelyik irányba eldőlhet majd a mérleg. Egyszer... :o))
    Boldogságos és nyugodt babavárást kívánok nektek!
    Hatalmas ölelés!

    VálaszTörlés
  22. DE szép hír!!!! De jó hír! Akkor már nem is babákat, hanem autókat fogunk látni?????? :D
    SOK-SOK BOLDOSÁGOT A NAGY CSALÁDNAK!!

    VálaszTörlés
  23. :))) Sokat gondolok rád és rátok :)

    VálaszTörlés
  24. El kellett menjek a blogtalira, hogy megtudjam ezt a hírt.
    Gratulálok, és jó egészséget kívánok nektek. És irigy, gonosz, lányra vágyó fiús anyukaként kicsit elégedetten nyugtázom, ha egy lányos anyukához is besikeredik egy fiúcska.
    Nagyon jó volt olvasni a bejegyzésedet, mert mindegy, hogy fiú, vagy lány az a baba, jó helyre fog kerülni, és ez a lényeg! Sok puszi nektek!

    VálaszTörlés
  25. Szeretettel gratulálok és Isten hozott a "Háromgyermekesek Klubjában"! Jajj, nagyon fogod szeretni, majd meglátod! A Kétnagynövérnek sok puszi!

    VálaszTörlés
  26. Én sosem tudtam elképzelni, hogy fiam legyen, mert a tágabb család is nagyon lányos, és 7 hónapos trehesen derült ki,h. a 2. fiú. Azért jó, h. volt még 2 hónapom szokni a gondolatot, de persze sikerült, és jó h. van fiam is, de azért nagyon örültem amikor kiderült, h. a harmadik lány lesz :-)

    VálaszTörlés
  27. Gratulálok!!! (...és irígykedem...:-))
    Az én időmben még nem volt ultrahang, a szülőágyon kellett kitalálni a fiúnevet a 2. gyereknek, annyira kislányra vágytam... (Persze, hamar megbékéltem a 2 fiú gondolatával:-))

    VálaszTörlés
  28. Szívből gratulálok! Sokat gondoltam mostanában rátok, és reméltem, hogy ezért hallgatsz. NA de, hogy fiú!!! Furcsa lesz a lányok után, mert egészen más lesz.
    Az jutott eszembe, mikor nálatok voltunk és tisztába akartam tenni neked a Katát. Végül is nem lehet olyan nagy dolog, gyerek, gyerek. Aztán kibontottam, és megrettentem. Neki nincs is kukija!!!! Akkor most, hogy töröljem, hogy jó legyen?!? Aztán azóta már hozzászoktam persze, te is biztosan hozzá fogsz a kukihoz, és ez csak a legkisebb különbség lesz :-) Egyébként meg a tényleg a sötét középkort éljük még a gyerrekek nemével kapcsolatban.

    VálaszTörlés
  29. Jaj de jó, újabb gyermek. Gratulálok, és nálunk is hasonló érzések voltak. Ez így kerek . Szuper lesz minden!
    Puszi

    VálaszTörlés
  30. Lányok, nagyon köszönöm a sok kedves szót, gratulációt, lélekmelengető. :D

    A sötét középkor persze, hogy arra vonatkozott, hogy még most is csak az számít, hogy a gyerek fiú legyen, de ezek szerint nem is annyira, egyszerűen mindenütt vannak hivatásos beszólogatók; ha nincs gyereked, az a baj, ha van akkor az, ha sok akkor meg pláne.. :P

    Mindegy, rólam már lepattan.. s tudom, hogy sablonos, de tényleg az az egyedüli fontos, hogy egészséges legyen.. aztán a többit meg alakítjuk, ahogy sikerül. :D

    VálaszTörlés
  31. Szia IO!
    Minden elismerésem a tied! Én még a 2.-ra sem tudom rávenni magunkat. Gondtalan babavárást kívánok neked! (a gratulációt majd a baba megérkezésekor fogod kapni:)))
    LBZSU

    VálaszTörlés
  32. Szia IO!
    Minden elismerésem a tied! Én még a 2.-ra sem tudom rávenni magunkat. Gondtalan babavárást kívánok neked! (a gratulációt majd a baba megérkezésekor fogod kapni:)))
    LBZSU

    VálaszTörlés
  33. Sok szeretettel gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  34. :D:D:D:D
    Ez egy aranyos és igen őszinte bejegyzés volt:D:D:D:D...Azt hiszem jópáran túlestünk a döbbeneten, hogy várunk egy babát elképzeljük, hogy kislány/kisfiú, fejben már öltöztetjük, fésülgetjük és kiderül, hogy jééé:):):):)...Barátkozunk a gondolattal, lehet titokban még az is megfordul a fejünkben, hogy mi van ha tévednek és mégis csak kislány:D:D:D?Tudod mit?Tényleg mindegy!Nekem elsőre kislányom lett és tipikusan azt gondoltam amit te, hogy lányos anyuka vagyok:D, most meg fiús lányos igen nagyon szerencsés anyuka vagyok:D:D:D!Valószínű két ugyan olyan nemű gyerkőc esetén is ugyan ezt gondolnám:D...Megmondom őszintén engem az aggasztott a legjobban, hogy nem tudok jól brümmögni, mert amikor a keresztkisfiammal próbáltam autózni a brümmögésnél elkezdett zsibbadni a szám és csak rövid ideig tudtam....hehe..képzeld viszont mára rájöttem, hogy a kisfiúk gyárilag tudnak ilyen hangot kiadni, maguktól, úgy hogy nem is tanítottam meg neki:D:D:D..fel sem tűnik neki, ha anya nem éppen megfelelően brummog a nagy autózás közben...sőt még az sem ha nem brummog, de ezt csak pszt!!!-esen írom:D:D...

    VálaszTörlés
  35. IO, gratulálok és együtt örülök veletek! És igyekezz, mert várunk vissza a gurulósba :-)))))

    VálaszTörlés
  36. Nahát, megint pocakos IO! Nagyon ritkán látlak, de mindig pocakosan. :)))) Szívből jövő gratulátum!
    Én is - majd mint Stigi - a legvége előtt két héttel tudtam meg, hogy Dórika nevű pocakbérlőm tulképpen fiú. Szülni is úgy mentünk, hogy csak munkanevünk volt. Végül én levettem a kezem a dologról, mert betoltak, mondtam apának, az lesz, amit mond. Na, így lett Dóriból Andor. :)

    VálaszTörlés
  37. Nektek is nagyon köszönöm. Olyan jó olvasni az élményeiteket.. Fiú vagy kislány.. mind egy hatalmas csoda... :))

    Évikém, hát ja. Javíthatnánk kicsit az arányon.. :)

    VálaszTörlés
  38. Nálunk ugyanez volt csak pepitában!

    Két fiú után jött a kislány. Másodiknál sajnálkozás és biztatás, hogy majd a harmadik, harmadiknál öröm, hogy na végre! És volt némi olyan felütése is a dolognak, hogy akkor már nem kell tovább próbálkozni... így ha netán jön majd a negyedik nem lesz semmi mentségünk! :) :) :)

    VálaszTörlés
  39. Szívből gratulálok a harmadik gyerekhez! Hányszor hallani, hogy mindegy csak egészséges legyen! De belül mégse mindegy, kavarognak a gondolatok a vágyak, aztán lesz ami lesz, s mi úgy örülünk neki ahogy van. Nagyon szép és problémamentes babavárást kívánok!

    VálaszTörlés
  40. Mária, a negyediknél...hehe. Mi már így is megkaptuk (azután, hogy az esküvőt követően már azonnal kérdezgették: Naaaa, mikor jön a babaaaa?; a lányom 6 hetes korától: Naaaa, mikor jön a következőőő..??- a hangsúly ismerős.. ;D), most meg, hogy megtudták, érkezik a következő, ilyenek jöttek: Ti le sem tudtok állni...? :DDD

    Cili, igen, valahogy így van. Nagyon igazad van. :)

    VálaszTörlés
  41. "Szerelmetes fiam..." biztos hallottad már ezt a mondást. Nekem a középső gyermekem a kisfiú...a gondolat második felét pár hét után már biztos fújod is :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails