2010. dec. 12.

Advent 12. nap: A mikulásvirág titka



Ez nem a mai mesekönyv címe, hanem a minden évben aktuális adventi rejtély: A szülinapom advent kezdetére esik, így egy-két cserépnyi szépségre mindig számíthatok (sőt, kifejezetten kérek is) . Amikor megkapom, mindig gyönyörű.. két nap után azonban menthetetlenül pöndörödni, kornyadozni, sárgulni, hullani kezdenek a levelek, jó, ha kihúzzák Karácsonyig. Ha öntöztem, hullott, ha hagytam kiszáradni, s csak aztán adtam neki vizet, hullott. Hűvösre téve is, ablakban is, fényszegény helyen is. Az első éves sikertelen újrabepirosításról már nem is beszélek (nyáron bezzeg gyönyörű zöld lombja volt! Na de kinek kell ZÖLD Mikulás??!) Ha esetleg valaki ismeri A TITKOT, kérem, árulja el!!

Ám ha gond is van vele, akkor is: tagadhatatlanul gyönyörű, így nem volt kétséges, hogy valamilyen formában a mi barkácsolásaink egyik témája lesz. Ez a verzió legalább megmarad szép pirosnak. :D

Bár az elmentett ötletek közt van filcből készült szalvétagyűrű és kartonból kivágott- hajtogatott szélforgó, most mégis WCpapír-gurigákból készítettünk inkább díszeket- egy ideig nagy dilemma volt, minek is csináljunk karácsonyfa-díszeket, ha a feldíszített fát úgyis az angyal hozza, de végül a lakás különböző pontjain is lehet vele díszíteni, úgyhogy ezeket a virágokat majd a lépcsőkorláton végigfutó girlandra fogjuk aggatni- ha végre a helyére kerülhet idén is.


Hozzávalók


Laposra nyomott gurigát 6 egyenlő részre osztani


Felvagdosás



Festés- mi akrilt használtunk, és csipeszt, a darabok megfogásához - bár amint látszik, Katának így is sikerült nyakig pirosan kikecmeregnie a napi tevékenységből. :)


Virágformába rendezés


Kettesével összeragasztani, csipesszel megfogatni száradásig


A szirompárokat szintén összeragasztani- ilyen lesz


Száradás után a középen megmaradt lyukba ragasztót pöttyinteni, csipesszel összefogatni


Várakozás közben sárga szalvétából (selyempapírból stb..) apró gömböcskéket sodorni


A virág közepére kis ragasztópettyet tenni, ebbe nyomkodni a gömböcskéket.


Végül a szirmok végeit összecsippentve kissé megtörni az ívet- így jobban hasonlít a mikulásvirág "szirmainak" (felleveleinek) formájára.
(Kép nélkül- tűvel átszúrva az egyik szirmot, akasztót fűzni bele.)

Mesekönyv: Az állatok karácsonya



Egy nem túl kerek, nem túl tartalmas történet, amit ráadásul néhol át is kellett fogalmazzak, ha a karácsonyi illúzióba nem akartam belerondítani. (A mese úgy tálalja, hogy az emberek maguk veszik az ajándékokat..) Az illusztrációk azonban tagadhatatlanul gyönyörűek, igazi télies hangulatot varázsolnak.

5 megjegyzés:

  1. Ó, a könyvet épp most vettem meg karácsonyi ajándéknak. Ezek szerint nem volt túl jó választás - pedig ebből a sorozatból már van egy jó könyvünk.

    VálaszTörlés
  2. Adél, azért még nem biztos, hogy Nektek sem jön be. Tudod, nálunk pl. a kisvakondok sem volt akkora siker. Nem olvastad még el? (Én már kiolvastam az összes ajándékba rendelt mesekönyvet. ;)) Azt mindenesetre ajánlom, hogy lapozd át előre, tudod, nálunk az az eset állt fenn, amikor olvasod a mesét, aztán a mondat felénél elakad a szavad és nem is tudod, hogy kéne folytatni, de nem így.. :D

    VálaszTörlés
  3. Még nem olvastam el, valahogy vakon bíztam :) Arra a problémára, hogy az emberek egymásnak adják az ajándékot, van egy remek megoldásunk - mi is úgy lestük más családtól: az emberek egymást is megajándékozzák, a szülők is a gyerekeket, de akik hisznek abban, hogy az angyalok léteznek, azoknak az angyalok is hoznak. Ez egy kellemes kompromisszumnak tűnik nekem. És hát úgyis tudják, hogy az emberek is ajándékoznak, hiszen ők is készítenek a családtagoknak. Na, ez csak mellékszál, a lényeg, hogy igazad van, el fogom olvasni suttyomban!

    VálaszTörlés
  4. Akkor viszont tökéletesen beillik a Ti "mondavilágotokba". :D Nálunk egyelőre kizárólag angyal által megy csak az ajándékozás és a karácsonyfa. :)

    VálaszTörlés
  5. Hát az első mikulásvirágnak nálunk is ez lett a sorsa, mert azt szerettem volna, hogy a szobában az asztalt díszítse. No aztán kitettem a konyha ablakába, ahol kelő nap már süti ilyenkor télen. No itt annyira szeretett lenni, hogy húsvétkor már el kellett "dugnom" a nyuszi elől, nehogy visszaforduljon. Aránylag sok víz és tényleg sokáig.
    A "gurigás" mikulásvirág nagyon ötletes. Én ilyet szoktam a karácsonyi kézimunkás foglalkozásokon az iskolákban csinálni a gyerekekkel: http://magnolia-csaknir.blogspot.com/2010/09/andi-karacsonyi-palyazatara-keszult-1.html

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails