2010. dec. 15.

Advent 15. nap: Szállingózó hópihék



Ma egész nap hullott a hó- s ennek varázslatos hangulata volt (most tekintsünk el az előző postban részletezett illúzióromboló hatásoktól). Amúgy is szerettem volna a lányokkal hópihéket készíteni, keresve sem találhattam volna erre jobb alkalmat. (Aláfestő zenének az elektromos fűrész zaja hallatszott az emeletről, de sebaj, amúgy is be vagyok rekedve, énekelni úgysem tudtam volna. :D)

Most nem készültek fázisfotók, a technika mindenkinek ismerős az oviból- papírcsipke készítés. Mi muffinpapírokat használtunk alapanyagként: ezekből szép, egyforma méretű, könnyed hópihéket készíthetünk 8 vagy 16 részre hajtogatva. Sára már szépen előrajzolta magának a mintákat, amit ügyesen ki is vagdosott (legfeljebb a sarkok találkozásánál kellett besegíteni és a kihajtogatásnál kellett ügyelni az óvatosságra, mert a vékony, csipkézett papír igen szakadékony).

Katánál más technikát alkalmaztunk: a nyolc részre hajtogatott papírkorongot random módon behajtottam még valahol és az így keletkezett kicsi csücsköt csippentette le ő a kis ollójával. Aztán visszahajtottam, és máshol hajtottam be a papírt újra. A végeredmény a két esetben ugyanaz. :D

A kész csipkéket óvatosan átvasaltam, hogy szépen kisimuljanak.
Azért azt sajnálom, hogy arról nem készült fotó, amikor a lányok feldobálták a pihéket, és a valódiakhoz hasonlóan, szépen szállingóztak lefelé.



Amikor kijátszadozták magukat, alapot festettünk, hogy a "galériánkba" is el tudjuk helyezni az új alkotásokat. A téli este égboltjának színeit nyomtuk a palettára, amiből a lányok kedvük szerint keverhették ki a hátteret. Meg szerettem volna próbálni a sózós technikát (vizes festékre szórva a sószemek magukba szívják a nedvességet, kristályos rajzolatot hagyva maga után), de ezt még gyakorolnunk kell: a rajzolat csak kevés helyen jött elő, ellenben a sószemcsék jól beleragadtak a képbe- szerencsére ez is kapóra jött, szép, jégre/hóra emlékeztető szikrázó darabkák maradtak a lapon.





A kereteink épp kicsik voltak a hópihéinkhez- a széle mindegyiknek kilógott volna, így inkább nem egy-egy került a képekre, hanem többet, félig kilógva illesztettünk a háttér elé, a maradék részeket a háttér mögé visszahajtva.

Akinek van lamináló gépe, az megpróbálhatja a hópihéket kerek műanyag lapocskák közé laminálni, és így felfüggeszteni - csoportosával vagy füzérben igazi havas hangulatot áraszthat. :D

Mesekönyv: J. Emmett: Téli varázslat



Bájos kis téli történet szépséges rajzokkal. :)

6 megjegyzés:

  1. Ma Barni szabadnapon lesz azt hiszem es csinalunk ilyet, de ha nem, akkor szombaton. NAGYON tetszik!!!!
    Az elofestett lapot is akartam mar megint csinaltatni veluk es abbol kivagni formakat, de mi sem jutunk tul sokra het kozben:-(

    VálaszTörlés
  2. Már nekünk is tele van az ablakunk ilyen hópihékkel, majd fotózom :-)
    Szerintem abbahagyhatatlan.

    VálaszTörlés
  3. Hú de klasszak lettek ezek is! Nekem most semmire nincs időm :-(

    Csak eténként mesélgetünk, izgatottan.

    VálaszTörlés
  4. megcsinaltuk!!! olyan jo, hogy mutattad, ui. igy ahogy van tetszett.
    Az a fura, hogy elkezdtem a fiukkal a festest es 2 perc alatt sajat projektbe kezdtek, akarcsak a vagdosassal. Szoval gyorsan megcsinaltattam veluk, ami nekem kellett:-) aztan orak hosszat kiserleteztek valamivel...
    Olyen erdekes, hogy mennyire szeretnek matatni, de nem igenylik, hogy en mondjam meg mit csinaljanak, sot:-)

    VálaszTörlés
  5. Kriszta, de jó! Úgy örülök, amikor visszajeleztek, hogy valami ötlet használható volt.. :D

    Ez nagyon érdekes, nálunk Sára az, aki pillanatok alatt zokszó nélkül ráhangolódik a feladatra, teljes odaadással és kitartással csinálja, amit kell, Kata ezzel szemben a nagy újító, ő mindig mást akar kipróbálni. Érdekes módon a rajzolást is máshogy tanulták/tanítottam; míg Sárának sokat rajzoltam én mese közben, s aztán később a kezét fogva együtt rajzoltunk, Kata az első pillanattól kezdve kiszedte a kezemből a ceruzát, filcet; mindent maga akart felfedezni. Ennek köszönhetően másfél éves koráig csak ette a ceruzát. :D Sára már ilyen idősen komoly figuratív formákat rajzolt, Kata még csak most kezd el gombolyagokat, formákat készíteni, amire már rámondja, hogy kutya meg víziló. :D De nem bánom, nagyon kíváncsi leszek, melyiküknek hogyan fejlődik a kreativitása- ha már egyszer megadatott a két módszer összehasonlítása. :D

    VálaszTörlés
  6. Amaranta, ne bánkódj, tudod, ez egy ilyen időszak.. jövőre meg Te mutogatsz majd szépeket, én meg irigykedem. :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails