2011. nov. 30.

Adventi koszorú a gyerekszobában


Csináltam én is, igazit, de az veszélyes üzem a gyerekeknek: forró viasz, törékeny porcelán, ragasztópisztoly, szúrós drótok... Meg nyugis késő éjszaka, mikor én sem égetem össze a kezem, mert nem arra figyelek, amit csinálok. :))


Az első adventi kézműveskedésünk egy gyerekbarát adventi koszorú készítése volt. A netről sok nagyszerű ötletet gyűjtöttem: (katt a képre a forrásokhoz)




Az állandóan megújuló alapanyag forrás- a wc papír guriga-, itt gyertyaként kap új szerepet. Ennek több variációjával is találkoztam. A koszorúalap lehet zöldre festett papírtányér, papírlevelekkel díszítve. Kissé időigényesebb, ha a gyerekek körberajzolják a kezüket, s kivágva ebből készülnek a levelek.



A lángok kiváltására is sok remek ötletet találtunk: a legegyszerűbb összegyűrt selyempapírból formázni a tűz-helyettesítőt.


A spatulára ragasztott lángocska is ügyes találmány, de nálam a pálmát mégis ez a megoldás vitte: az egyszerű, formára vágott papírt a guriga belső oldalára ragasztva, a lángnyelvet visszahajtjuk a "gyertyába", így minden hétvégén egy újabb lángot lehet elővarázsolni a belsejéből.




Miniatűr koszorúk készülhetnek hungarocell alappal, - amibe a gyerekek is könnyen beleszúrhatják a díszeket- akár igazi gyertyákkal is. Ez már majdnem olyan, mint az igazi. :)



Só-liszt gyurmából egészen pici koszorúk is gyárthatók. Ennek egy zseniliadróttal kombinált változata lett végül a mi koszorúnk alapötlete:


Három, kb. 20 cm-es zöld zseniliadrótból fonta meg Sára az alapot- közben pár ráhajtásonként egy-egy drótra piros gyöngyöket fűzött. A végeket összesodorva eldolgoztuk. (Én, mert igencsak szúrós tud lenni!) 3 cm-es fehér drótból készültek a gyertyák, melyeket Kata szúrt a fonatok közé, amit alul visszagörbítve rögzítettünk. Azt hittem, egyszerű lesz hétvégenként hozzásodorni a láng-formára trimmelt, sárga drótdarabkákat, de az eredmény lehangoló volt. Nemcsak, hogy a gyerekeknek, de még nekem sem igen sikerült. Aztán jött az új ötlet: lufikhoz használt, szívószál-szerű, de annál kicsit keményebb pálcákból vágtam le a gyertyákat, ennek az üreges végébe könnyű beledugni az újabb lángokat. De a koszorúra rögzítésnél megakadtam.. Néha jó, ha ilyenkor kéznél van egy leleményes három(ésfél)éves: Kata nemes egyszerűséggel ráhúzta a már rögzített zseniliadrótra a rudacskákat. Kész. Első gyertya meggyújtva. Babák örülnek.



És persze, rögtön felmerült az igény a babaház bebútorozására. Hamarjában egy sajtosdoboz-tetőből és egy joghurtos dobozkából készült asztal, horgolt kis csipketerítővel. Praktikus, mert a "lábazatban" tárolhatók a még fel nem használt lángok.


U.i.: Tavaly sok levelet kaptam, hogy ajánljak még adventre könyveket. Ötletek itt , ha esetleg bevásárolnátok vagy könyvtárba mennétek. Nekünk már megvan a 24 karácsonyi mesekönyv! :) (Véleményt még nem tudok mondani róluk, ezek legtöbbje csak jónak tűnik... remélem, nincsenek köztük nagy melléfogások- ha valamelyiket olvastátok, megnéztétek, nem bánnám, ha a Pinteresten a kommenteknél véleményt írnátok róla.)

3 megjegyzés:

  1. De jó, köszi! Do épp mondta, hogy ő is szeretne készíteni koszorút, egy ilyesmi pont jó lenne.

    VálaszTörlés
  2. A kedvenceim Eve Tharlet könyvei.Már regisztráltam,lassan tudok hozzászólni is.:)
    Nekünk "csak" Sámuel szentestéje van meg tőle.A többit is jó lenn....

    VálaszTörlés
  3. Adél, épp most jártam Nálad, én is sok ötletet merítettem a legutóbbi postodból. :D

    Mammka, igen, nálunk is nagy kedvenc, illusztátorként és íróként egyaránt. Szerencsés vagy, én tavaly tél óta hajtom -egész évben - a Sámuelt és Jakab mestert is, ez eddig mindhiába. Marad a könyvtár.
    Még figyelmesbe ajánlom Max Lucado könyveit, biztos vagyok benne, hogy Neked tetszene. Hagytunk egy példányt a Megyei Könyvtárban.. :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails