2011. dec. 7.

Guess who- Xmas edition

Nem szeretem az angolt keverve használni a magyarral, de ez most olyan jól hangzik. :)) A tegnapi bejegyzésemben a szemfülesek már kiszúrták a zöld táblát, ami a kép egyik szélén lapult. Ez volt a lányoknak szánt kis játék, hogy ne csak nassolni valót hozzon a Mikulás. Amikor a szezonális nagytakarításokra sor kerül, a játékok (és mesekönyvek) egy része is lecserélődik nálunk. Így szeptemberben pl. az évszakos, és az Irány az óvoda társas volt a legaktuálisabb, most pedig a Candyland került elő, meg a karácsonyi diafilmek, mesekönyvek. De ezen kívül csak egy téli kirakónk van és slussz. Persze, télen sem kell minden játékot (mű)hó borítson, de azért a lassú ráhangolódásnak ez is része tud lenni.


Ezért azt találtam ki, hogy a Találd ki! társasjátékunkhoz szerkesztek egy ünnepi tematikájú lapot. Nyáron készítettünk egy extra betétet a lányokkal, sima kockás papírra, kézzel rajzolva gyümölcsök témakörben, s már akkor elámultam, hogy a kicsi is milyen találékonyan és változatosan tud kérdezni, kategorizálni. Sokat játszottunk vele. Most izgultam kicsit, mert ugye, ajándéknak nem illik egy füzetből kitépett kockás lapot adni, ráadásul a témához fűződő tárgyakat nem olyan könnyű többféleképp kategorizálni (a játék szerkezeti lényege, hogy egy-egy tulajdonság kb. 3-6x szerepeljen , és a tulajdonságok többféleképpen kombinálhatók legyenek) . A netről kerestem ingyen letölthető clipart file-okat, majd Photoshopban szerkesztettem őket azonos méretre. A legnagyobb feladatot az alaplap beszkennelése után az eredeti arcok eltüntetése jelentette. Nem is sikerült tökéletesen és most már másként csinálnám, de azért így sem zavaróak az apró, bent felejtett hibák. A kész képet kinyomtattam, lamináltattam.



És nagyon bejött! Sára és Kata már akkor örült neki, mikor meglátták, de az igazi elégedettséget számomra az jelentette, mikor játék közben többször is felkiáltottak: "De jó, hogy ilyet hozott a Mikulás!" Reggel pedig úgy mentek oviba, hogy azt kérdezték: "Délután majd ugye, találdkizünk még? "

(Sajnos, használat közben nem készült még kép, de ha lesz, feltétlen kiegészítem vele ezt a postot. :D)

Közben már a következő évre is megvan a terv- idén teljesen biztos, hogy nem ugrok neki még egyszer.. :D- tiszta hóemberes táblát készíteni. Ott lehet variálni a fejfedővel, orrhosszal, és egyéb kiegészítőkkel, szóval ennél kicsit klasszikusabb megoldás lenne.. De ha valaki esetleg korábban elkészítené, nekem is küldjön belőle egy példányt! :)

Íme, a nyomtatható verzió. Ezek a lapok a Guess who új kiadásához valók- ami a képen is látszik. A nyomtatásnál lehetnek eltérések a nyomtató beállításától függően, ezért először mindenkinek javaslok egy gazdaságos próbanyomtatást. :)



13 megjegyzés:

  1. most komolyan en ezt nem ertem:-) de ettol eltekintve tok jo! a kivitel is, meg a rakeszulo hangulat is.

    VálaszTörlés
  2. :)) Akkor lehet, hogy más sem? Ma már itthon vannak a lányok.. ( :((( ) majd készítek képet használat közben, mert biztos ma is játszanak majd.
    A Találd ki! társasjáték 2010-es kiadásában ilyen táblákon vannak a karakterek- kis ablakok mögé kell becsúsztatni a lapot. A korábbinál kártyán voltak, lehet, innen az értetlenkedés. :D

    VálaszTörlés
  3. én jelentkezem! :)
    hajnalka.nagy@yahoo.com
    KÖSZI!!!

    VálaszTörlés
  4. De ha ilyen jó játékokat, meg apróságokat kapnak naponta, akkor mit kapnak karácsonyra? Persze hogy nekem is kell, küldjed légyszives.
    Én azt hittem ezeket kell felvágni kártyának.

    VálaszTörlés
  5. Gondolkodtam, hogy mi legyen ebben az évben a karácsonyi társas-ajándék, de most azt hiszem megvan :)! Köszi a jó ötletet :)!

    VálaszTörlés
  6. Feltettem a bejegyzés után a képeket, így simán letölthető.

    Hát, Kriszti, azt elmondani sem merem (de idén nem sk. készítésű lesz. ;))

    Zsukka, jaj de jó! Remélem, Nektek is bejön majd. :)

    VálaszTörlés
  7. Ha nincs ez a posztod, simán elmegyek a játék mellett a boltban, még lehet, hogy földet is kaparok rá. Mert nekem olyan rámkiabálós, hogy vegyél meg, de most!! :-)

    Viszont így egész jónak hangzik, ahogy leírtad.

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Nagyon tetszik az ötleted, remek!
    Le is töltöttem a képeket, és mi is játszunk vele a téli szünetben a nagyfiammal!

    Esteleg arra megkérhetnélek, hogy az eredeti beszkennelt változatot elküldenéd nekem, mert az én kis 16 hónaposom módszeresen miszlikekre szakította az egészet! (persze az apjuk vigyázott rájuk :-) )
    A nagy meg nagyon el volt keseredve, és én megígértem neki, hogy megszerzem valahonnan, így találtam Rád, és erre a hihetetlen jó blogra!
    Előre is nagyon köszi szépen!!!!
    Niki
    Az e-mailem: emailnikinek@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Szia Niki!

    Persze, szívesen elküldöm, csak egy kis türelmet kérek, mert a miénkkel olyan szorgalmasan játszottak a lányok, hogy mostanra a föld nyelte el. :( Ahogy előkerült és van egy kis időm, bescannelem a másik lapot és az állatos oldalakat is.
    Ha tehetitek, lamináltassátok le a lapokat- a nyári verzió már nálunk is miszlikben.. :D

    Szép adventet! Üdv: Erika

    U.i.: Ha pár napon belül nem érkezik semmi, kérlek szólj rám.. sajna, elég feledékeny vagyok.. :oo

    Ildi, tényleg jó játék, csak ajánlani tudom. :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon-nagyon köszönöm!!!

    A posztodban azt írtad, hogy ezt a karácsonyi verziót úgy kezdted, hogy bescannelted az eredeti alaplapot! Az a bescannelt fájl már nincs meg neked?
    Mert nekem az is jó lenne!
    És akkor Te is időt takarítanál meg, mert tudom, hogy két apróság mellett az a legnagyobb kincs, pláne, ha valaki ennyire kreatív, mint Te (meg én :-) )!
    Ha javítani kéne rajta, azt meg tudom oldani, mert egy kicsit én is értek a Photoshophoz!

    Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm!

    U.I.: Ja, és köszi a tippet a laminálásról. Utána fogok nézni a környéken!

    VálaszTörlés
  11. szia tudnál nekem átküldeni feladatlapokat? köszi a cím : adam0726@t-online.hu köszi

    VálaszTörlés
  12. Szia! Bocsi, hogy nem reagáltam eddig: a post végén található két kép kinagyítható, másolható és nyomtatható.

    VálaszTörlés
  13. Valaki legyen szíves küldjön át nekem feladatlapokat, nagyon szépen köszönöm.
    tibore16@gmail.com

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails