2011. dec. 9.

Mikulásvirág-hajdísz gyapjúfilcből



Teljesen mást kezdtem el varrni filcből, mikor a szabás után megmaradt darabkák új életet kezdtek élni. (A gyapjúfilc elég drága és szinte élő alapanyag, az ember a legkisebb darabkát is sajnálja kidobni..) Remélhetőleg, azért az eredeti elképzelésem is megvalósul valamikor- most mindenesetre nagyon rákattantam a filc hajdíszek készítésére. :) Néhanapján az adventi naptárba kerül egy-egy darab a lányoknak. És végre az ütött-kopott, elárvult vagy egyszerűen csak ronda hajcsatok is új életre kelnek!

Amit ma mutatok, vélhetően a "spanyol viasz felfedezése" kategóriába tartozik, de én nagyon büszke voltam magamra, mikor kitaláltam: íme, a multifunkcionális hajdísz.

Kellékek és az elkészítés lépései:



Piros gyapjúfilc, sárga hímzőfonal, cérna, tű, olló, (kiszuperált) hajcsatok, kitűzőalap (aki nem találja a sajátját, annak biztostű.. :D).

Filcből kivágva: hat nagyobb és öt kisebb szirom, nem baj, ha nem egyformák, sőt. Egy tízforintosnyi korong alapnak, és egy kis téglalap- ennek méretét a hajpánt vastagsága határozza meg.



A filckorongra felvarrjuk a nagyobb szirmokat- az öltéseket erősen meghúzva kissé bemélyed a varrás, ezzel plasztikusabb lesz a virág.



A kis szirmokat a nagyok felett elcsúsztatva varrjuk fel, szintén szoros öltésekkel- az a legjobb, ha a nagy szirmok között tudjuk elvezetni a tűt. Ha az összes szirom a helyén van, szabálytalanul varrjunk néhány francia csomót sárga osztott hímzővel a virág közepébe úgy, hogy a kis szirmok belső sarkát is lerögzítjük velük.



A hajpántot - vagy a legszélesebb felhasználni kívánt hajbavalót (pl. csitcsat) az alap hátoldalára illesztjük, hozzápróbáljuk és középre illesztjük a téglalap egyik szélét, majd levarrjuk. Ezután a másik szélt úgy varrjuk, hogy a hajpánt a helyén van, így nem fordulhat elő, hogy szűkebb lesz a cső a kelleténél. :) A felesleget levágjuk.

Ennyi. Egy félszemmel is nézhető film alatt elkészül. :)



És ennyiféleképp lehet használni még:



Egy kis segédlet a gumis verzióhoz:




Mi már mindegyiket kipróbáltuk (jó, kitűzőként még nem..) és az összes kellékkel szuperül működik.

5 megjegyzés:

  1. De jól kitaláltad! Tetszik nagyon, kár, hogy Auraának semmit nem tehetek a hajába. Ha ő el is tűri egy darabik, Agenor az az első, hogy kiszedi, mikor meglátja.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Örültem Neked a blogomon, köszi a kommentet. A süti nekem kissé édes, 20 dkg cukor kellett bele a liszt pedig 30 dkg volt. Biztosan működik kevesebb cukorral is bár én nem értek hozzá, hogy miképpen lehet variálni az arányokkal, ja és fincsi ropogós maradt pedig fémdobozba tettem. A tea és cukortartót az itteni Tescoban vettem, lehet, hogy otthon is árulják. Ha komolyan érdekel a dolog tudok Neked venni úgy láttam van még. Februárban pedig át is tudnám adni személyesen.Gondold végig.
    A Ti készülődésetek fantasztikus, ez a mikulásvirág megszólalásig olyan mint az igazi. Szerintem én is összedobok magamnak egyet és karácsonyeste fogom viselni. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  3. Édes lett nagyon. Valahogy így vagyok én is a filccel, hm... talán készítünk hasonlót a lányomnak, köszi :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails