2012. nov. 30.

Vörösbegy a fenyőfán

Jó régen nem jártam már erre... Meglepve tapasztaltam viszont, hogy zéró aktivitásom ellenére mások meg igen. :) Az elmúlt napokban többen  (számomra elképesztően sokan) keresték fel a régi karácsonyi postjaimat, s mivel megint (eeegen, mint mindig - az a fránya ígérgetés!!) el vagyok maradva az ígéreteimmel, s többen is kérték, megmutatom, miben mesterkedem idén.


Már tavaly szerettem volna erdei karácsonyt, de akkor csak két pirinkó vörösbegyre futotta.  Ebben az évben talán több is összejön belőle. S ha nem, az sem baj... a hagyományos díszek közt megbújva is édesek ezek a kis madárkák.... A hús-vér eredetieket ugye, ti is etetitek már? :D

Szükséges hozzávalók:
világos szürkésbarna, terrkotta/vöröses/narancsos és fehér/natúr  meg nagyon kevés fekete gyapjúfilc,
fekete kásagyöngy,
barna és piros cérna,
tömőanyag.


A szabásminta: 

A kiszabott részeket a következő sorrendben varrom össze:

1. - először a piros begyét varrom a fehér oldalához.

2.- a két  oldalsó részt összevarrom (a begyét piros cérnával, minden más varrást a barnával)

3.- a hátat félbehajtva megkeresem az eleje közepét és innen kétoldalt haladva a farkáig összevarrom a hátat az oldalakkal. Hátul a töméshez elegendő nyílást hagyok.



4. - a kitömést követően a farokrész alá varrom az oldalak hátsó csücskét (a kép talán beszédesebb)



5.- végül felvarrom a két szárnyat és a pici csőrt. A szemeket a fotó szerint rögzítjük, tetszés szerint akasztót varrunk hozzá. (Senki se kérjen tőlem piros-fehér madzag lelőhelyet, mert ezt pamutfonalból magam sodortam. Viszont ha itthon tud valaki forrást, ide vele! (lécci!) :)

6.- ha minden kész jól meg lehet még gyömöszkölni, hogy igazi kis gombóc formája legyen.

Gondolom, többféleképpen össze lehet varrni - én a filclapok élét egymás mellé fektetve simán tovafutó öltésekkel varrtam végig a részeket. Így természetesen látszanak az öltések, de szerintem ez illik egy borzas kismadárhoz. Az első madárkámnál a szárnyakra és a farokra "rovátkákat" hímeztem, a többinél ez elmaradt. Opcionális. :D

Ne csak boltban vásárolható filcben gondolkodjatok, a halszálkás begyű madárkám pl. egy régi, nemezelt sálból készült (Zelnice talán ráismer.. :D), és nagyon örültem volna, ha akad itthon afféle csavartmintás, vékony pulcsi, amit nemezelni lehet, szerintem az is nagyon jól mutatna..  

Ha valaki nem fadíszt tervezne belőle, facsipeszre is rögzíthető, vagy drótból vékony lábacskákat lehet hajlítani neki. A neten ehhez sok ötletet találni, ha a gugliba beírjátok, hogy "fabric or felt bird DIY".

Ennek a dísznek az előnye, hogy a kiszabás után kényelmesen fotelban ücsörögve elkészíthető belőle egy egész seregnyi. (Egy madárkát kb. fél óra alatt lehet készre varrni. ) Abszolút törésbiztos, gyerekbarát, az enyémek tavaly hangosan sikkantgattak, mikor meglátták őket a fán.. És ha történetesen nem szupertitkos projektként fut, a (még pár napig fent lévő) őszi dekorációnak is remek kiegészítője lehet. :D




13 megjegyzés:

  1. Nagyon helyes :) Én is terveztem idénre madarakat..amiket már tavaly elkezdtem, nem tudom mi lesz belőle és lesz-e egyáltalán....meglátjuk! Szép adventet Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves ez a kis madárka! Köszönöm a megosztást -az úrfiaknak biztosan nagyon tetszik majd, ha netalán-talán elkészül...

    Gyere gyakrabban -ilyen remek ötletekre mindig nagy a kereslet! :-)

    VálaszTörlés
  3. Bájos madarak! Jó, hogy jöttél!

    VálaszTörlés
  4. Bizony jó, én is pont így fogalmaztam volna mint Rita. Nem terveztem már több sk.díszt, de ezt megcsinálom ajándékba két kedves hölgynek. De jó lenne a szomszédnak is. Meg magunknak. A tovafutó öltéseken jót mosolyogtam.

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a madrad, Vacskamati. Én ugyanezt nemezeltem, de így gyorsabb és gazdaságosabb - kipróbáljuk!

    VálaszTörlés
  6. annyira jo, hogy ezek olyan pufik:-) mutass mindenfelet!

    VálaszTörlés
  7. Ez a madár nagyon kedves! El tudnék képzelni egy picike fát csak ilyen díszekkel.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a kedves hozzászólásaitokat! Remélem,ha valóban elkészül egy-egy madárka, majd megmutatjátok azért. :)

    Kriszta, direkt a pufiságukat szeretem- a valóságban is ilyenek ám, ha a nagy zimankóban felborzolják a tollaikat. :)

    Szilvi, most már én is vigyorgok, de látod, ha nem szóltál volna, nem is tűnt volna fel... Meg voltam róla győződve, hogy varrós berkekben ez az öltés neve.. de akkor mi?

    VálaszTörlés
  9. Édes kis madárka!De jó, hogy leírást is hoztál hozzá!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon-nagyon szépek, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm szépen én is, hogy megosztottad a mintát és az elkészítés menetét. Igyekszem varrni egy párat a karácsonyfára... nagyon tetszenek... "erdei karácsony" hm... ez aranyos... :) Tavaly a karácsony elmúltával, hihetetlen üresség érzés környékezett meg. Főleg mikor a dekorációkat is leszedtem... Ezért idén úgy gondoltam, hogy valami olyat szeretnék ami inkább egy kicsit téli hangulatot áraszt, de mégis ünnepi, köthető a karácsonyhoz... madarak, szarvasok, mókusok, toboz, hóember, horgolt hópelyhek, gyertya, szárított narancs... mellőztem is minden télapó, angyalka, és csili-villi dekorációt... :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails