2012. dec. 12.

Diótörő

--lázban ég a családunk női szakasza. Az egyik leghangulatosabb (remélhetőleg) adventi programra sikerült ugyanis jegyet szereznünk. Anya-lánya estet tervezünk Sárával:  a Diótörő balettre fogunk elmenni- de nem akármelyikre: erre.


  Persze, a klasszikus balett nem annyira könnyű műfaj, ezért nagyon igyekszünk rákészülni, mesekönyv megrendelve (mikor jön már? Mikulásra szántuk volna.. :S), a balett cselekménye letöltve, kinyomtatva, ismertetve. Így aztán magától értetődően jött, hogy a dekorációnak is része lesz egy diótörő figura. Úgyis évek óta szerettem volna egy ilyet..


A milton kapcsok újra szerephez jutottak.
Inspirációt ebből  a szépséges papírszínházból merítettem, s (stílusosan a balettozó lányaimra várva) gyorsan felskicceltem a figurát egy papírlapra. Pauszra külön-külön  átmásoltam a részeket, ezekből sablont készítettem, majd színes kartonra másoltam a darabokat. Sára vágta, Kata velem ragasztotta, a fűzésnél már elfáradtak, de táncoltatni már lelkesen táncoltatták a figurát- Azóta is, nincs nap, hogy meg ne állnának mindhárman egy picit a Diótörő előtt, s ne játszanának vele.  Nem terveztem több darabot, de most erős csábítást érzek  Marika vagy az Egérkirály elkészítésére is.


A történethez kapcsolódó gyerekszáj:
Mikor hallottuk erről a programlehetőségről, rögtön osztott-szorzott a családi kupaktanács, belefér-e az ünnepi költségvetésbe a színházjegy is, végül a kincstárnoktól engedélyt kaptunk három jegy megvásárlására. A lányok persze lelkesen jelentkeztek, mikor kérdeztem, akarnak-e jönni. Én azonban kicsit elbizonytalanodtam, vajon ki fogják-e bírni a 3 felvonásos darabot, értik-értékelik-e majd.. Tesztnek vetettem alá őket:  felvételről elindítottam a Hattyúk tavát.
Első reakciók: szájtátás, húúúúú..
Második: össznépi tánclejtés, piruettek.
Harmadik: Most micsinál a bácsi? Miért mérges a másik bácsi? Miért mennek el?
Negyedik:  Kata megszólal "- Anya, azt hiszem, ez inkább felnőtt gyerekeknek való, szerintem mégse megyek." :))




Nagyon megdicsértem a belátásáért, azt hiszem, jól látja a helyzetet, bár kicsit furdalt a lelkiismeret, hogy egy ilyen élményből kihagyom.  A sors azonban szerencsésen megoldotta a dilemmámat: két nappal az előadás előtt az oviban pont a Diótörőt adják elő a babszínházasok, így Kata jól informáltként tud majd minket bevezetni a történet részleteibe. :D

2 megjegyzés:

  1. húúúúúdejóóóóóóóóóó Nektek! :) no, én még várhatok mire a lányom érdeklődik majd eziránt :) mér csak 2 múlt, egyelőre klasszikus zenét szereti, az rossz jel nem lehet :)
    jó mulatást Nektek!!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails